Veelgestelde vragen

Lidmaatschap

Gezinsleden (in geval van kinderen alleen tot en met het jaar waarin ze 25 jaar worden) die op hetzelfde adres wonen als iemand die al lid is krijgen voorrang op het lidmaatschap. Zij hoeven niet eerst op de wachtlijst, maar moeten zich voor 1 februari van het betreffende seizoen laten inschrijven als lid. Dit laatste geldt niet voor pasgeborenen. Zij kunnen het hele jaar door bijgeschreven worden als nieuw lid.

Een nieuwe partner met eventuele kinderen die op hetzelfde adres wonen als iemand die al lid is, kunnen met voorrang lid worden als zij een formeel bewijs kunnen tonen dat zij op hetzelfde adres wonen. Denk aan een bewijs van inschrijving bij de gemeente, samenlevingscontract of trouwakte. Zowel het bijschrijven als lid, als het overleggen van een van deze documenten dient voor 1 februari van het betreffende seizoen te gebeuren.

Leden die het lidmaatschap voor een jaar willen stoppen zonder nadien weer op de wachtlijst geplaatst te worden, kunnen een slapend lidmaatschap aangaan. Dit lidmaatschap kost 10 euro per jaar voor een individu en 20 euro voor een gezin. Dit slapend lidmaatschap stopt automatisch na een jaar. Het slapende lidmaatschap kan maar 1x worden aangevraagd gedurende de gehele periode dat men op de wachtlijst staat of lid is.

De aanbieding om lid te worden na op de wachtlijst gestaan te hebben, is eenmalig, dus de plaats op de wachtlijst vervalt. Wel is het mogelijk om slapend lid te worden. Je betaalt dan 10 euro voor een individu en 20 euro voor een gezin. Daarmee word je automatisch een jaar later regulier lid van de vereniging. Het slapende lidmaatschap kan maar 1x worden aangevraagd gedurende de gehele periode dat men op de wachtlijst staat of lid is.

De ledenadministratie is bereikbaar via e-mail adres info@hetbakscheven.nl. Correspondentie naar de leden (aankondigingen, facturen, nieuwsbrieven, individuele correspondentie) vindt plaats via e-mail. Daarom is het belangrijk dat er een actueel e-mailadres bekend is bij de ledenadministratie.

Sinds 2013 is het voor nieuwe leden verplicht om de contributie via automatische incasso te voldoen. Leden die voor 2013 lid zijn geworden mogen nog via een handmatige overschrijving betalen. In dat geval wordt 15 euro administratiekosten per factuur in rekening gebracht. Dit als compensatie voor extra werk van de ledenadministratie en het feit dat deze leden de factuur per brief toegestuurd krijgen.

De totale contributie wordt gerestitueerd als een lid voor 1 mei van het betreffende jaar overleden is. Is het overlijden tussen 1 mei en 1 juli, dan wordt 50% gerestitueerd.

In geval van ziekte vindt er geen restitutie van contributie plaats. Is het voor 1 februari al bekend dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van het bad, dan kan het lidmaatschap omgezet worden in een slapend lidmaatschap. Dit lidmaatschap kost 10 euro per jaar en wordt na een jaar automatisch weer omgezet naar een regulier lidmaatschap.

Ledenpas

Nee. In 2022 zijn we begonnen met het uitgeven van nieuwe passen met een nieuwe look & feel. Heb je de nieuwe pas in 2022 nog niet opgehaald? Doe dit dan dit jaar alsnog. Je oude pas blijft geldig tot je een nieuwe hebt. De nieuwe pas is meerdere jaren geldig en blijft geldig indien de contributie bijtijds is voldaan.

Een nieuwe ledenpas haal je op bij de ingang van Het Baksche Ven nadat de contributie bijtijds is voldaan. Dit doe je bij het eerste bezoek aan het bad.

Nee, je hoeft geen foto mee te nemen. Bij het ophalen wordt een foto gemaakt die in de ledenadministratie wordt toegevoegd. Op de pas wordt jouw naam en geboortedatum geprint. Er komt geen foto op de pas. Ieder gezinslid moet dus aanwezig zijn bij het ophalen van de pas.

Nee in principe niet, tenzij je uiterlijk erg bent veranderd.

De ledenadministratie staat uiteraard stil bij de privacy van de leden. Juridisch gezien hebben we als vereniging een gerechtvaardigd belang om de foto digitaal op te slaan op de ledenpagina van ieder lid. Bij binnenkomst is zo zichtbaar te controleren of de persoon is wie hij/zij is.

Ja, dat kan. Ieder gezinslid heeft een eigen ledenpas. Bij het activeren wordt een foto gemaakt die gekoppeld wordt aan de pagina in de ledenadministratie van dit gezinslid.

Wil je een introducé meenemen dan geef je dit aan bij de ingang en dit wordt op jouw digitale pagina geregistreerd. Je mag tien introducé(e)s meenemen per seizoen per gezinslidmaatschap – maar niet in het weekend  en niet op feestdagen. Kijk voor alle voorwaarden op de pagina over de introductieregeling.

Ook dalurenleden krijgen een ledenpas. Op deze pas zal het woord ‘dalurenlid’ zichtbaar zijn. Na het scannen van de pas bij de ingang, lever je de pas in voordat je gaat zwemmen. Bij vertrek haal je de pas weer op.

Ja, de oude pas wordt gedeactiveerd. Je haalt (na betaling) bij de ingang een ledenpas op.

Je meldt bij de ingang van het bad dat de pas kwijt is. De pas wordt dan gedeactiveerd en kan niet door iemand anders worden gebruikt. Er wordt een nieuwe pas gekoppeld aan jouw naam. Een nieuwe pas kost €5,-.

Je meldt bij de ingang van het bad dat de pas is beschadigd. De pas wordt dan ingenomen en gedeactiveerd. Er wordt een nieuwe pas gekoppeld aan jouw naam. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Je kunt dit doen door het formulier automatische incasso uit te printen, in te vullen en te mailen naar info@hetbakscheven.nl ter attentie van de ledenadministratie of afgeven bij de ingang.

Lidmaatschap opzeggen

Opzeggingen voor het nieuwe seizoen dienen uiterlijk 1 februari binnen te zijn.
Wij zullen je opzegging verwerken en een bevestiging sturen. Opzeggen kan via dit formulier.

Staat je vraag er niet bij? Mail dan naar info@hetbakscheven.nl.